czwartek, 27 lutego 2014

Hummus - pasta z cieciorki

           Od dawna zastanawiałam się co zrobić z cieżycą , ktąrą mój mąż kupił w sklepie i przyniósł do domu. Przypomniałam sobie o pysznej paście którą jadłam na wakacjach w Turcji. 
Hummus można przechowywać do 3 dni w lodówce, podawać jako przystawkę lub smarowidło. Mi bardzo smakuje ze świerzymi warzywami: marchewką, selerem naciowym, ogórkiem lub sałatką z pomidorów lub ogórków.

Potrzebujesz:

250g cieciorki
1łyżeczka sody oczyszczonej
150 - 250 g pasty tahini
4łyżki soku z cytryny
2 ząbki rozgniecionego czosnku
1 i1/2 łyżeczki soli
50- 100 ml lodowatej wody
szczyptę kuminu
  



Dzień wcześniej opucz cieciorkę na sitku pod bieżącą wodą.
Przełóż do miski i zalej podwójną ilością wody.
Zostaw namoczoną przez całą noc.
Następnego dnia cieciorkę odlej,przełóż do garnka średniej wielkości, dodaj sodę i przez 3 minuty ciągle mieszając podgrzewaj.
Następnie dodaj 1 i 1/2 litra wody i doprowadź do wrzenia.
Ściągnij łyżką osadzającą się pianę.
Gotuj w zależniści od rodzaju cieciorki od 20 - 30 minut. 
Będzie gotowa kiedy będzie ją można rozgnieść bez problemu między palcami.
W wersji dla leniwych użyj cieciorki z puszki.
Odlej i przełóż do blendera rozdrobnij wstępnie i dodadj tahini, sok z cytryny czosnek i sól.
Kiedy uzyskasz gładką masę dodaj lodowatej wody w ilości takiej żeby uzyskać żądaną konsystencję.
Ja lubię pastę o konsystencji śmietany.
Gotową pastę włóż do pojemnika i wstaw do lodówki na 30 minut, żeby odpoczeła.
Podawaj z chlebkiem pita lub zwykłym chlebem lub warzywami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz